Kresba na zakázku – kaple sv. Cyrila a Metoděje Radhošť | Pustevny

Oblíbené poutní místo v Beskydech

kresba, krajina, kresba na zakázku, originální dárek
kaple sv. Cyrila a Metoděje Radhošť – Pustevny

Přiletěla mi v nedávné době poptávka na kresbu krajiny a konkrétně kaple sv. Cyrila a Metoděje na Radhošti. Asi všichni z okolí Beskyd nebo i dále toto poutní místo na Pustevnách znáte a rádi zde chodíte. Stejně tak i já. Proto jsem se s radostí této příležitosti nakreslit toto oblíbené místo rád zhostil.

Jak kresba vznikla

Jak to tak většinou u všech mých kreseb bývá, i zde došlo k výběru vhodné kompozice. Málo kdy se stane, že hned na první pohled mne daná předloha zaujme a pouštím se do práce. Vždy kreslení předchází konzultace nad návrhy, zda je vhodná ta či ona předloha. Kdo jste na Radhošti a konkrétně u kaple byli, dáte mi za pravdu, že je krásná ze všech stran. A že ze všech stran něčím zaujme. Předloha, kterou jsem dostal k objednávce na kresbu, byl pohled ze zadní části kaple, směrem k Pustevnám. Říkal jsem si, že přece existuje více zajímavějších pohledů, než zrovna „zadek“. Poslal jsem tedy zákazníkovi ke konzultaci i jiné pohledy, ale trval na tom, že to bude zrovna tento pohled. OK, náš zákazník, náš pán. Dohodli jsme se a já se pustil do práce.

Průběh kresby

No řeknu vám, že z počáteční nedůvěry v tuto předlohu, jsem postupem hodin, strávených u kreslícího stojanu přišel této předloze na chuť. Jak se mi pod rukama přetavovala v kresbu a začala se kaple klubat z těch temných oblak v kontrastu se světlými místy, říkal jsem si „wow“. Opět mne uhel přesvědčil o jeho nedoceněnosti a skrytých vlastnostech. To se mi stává často 🙂

Kresba vznikla poměrně rychle, protože se kreslila téměř sama. A bavilo mě to. Nemůžu říct, že je to tak u všech zakázek. Ke všem kresbám však přistupuji zcela stejně. To se snad ani nedá šulit, aspoň já to neumím 🙂

Pokusil jsem se i o časosběrné video, jak kresba vznikala. Nemyslím, že je příliš povedené, ale budu na vylepšeních pracovat, takže je možné se těšit na další. Každopádně je zde zachyceno něco málo z podpokličky vzniku takové kresby.

Trocha technických údajů

Jak jste asi již z článku pochopili, jde o kresbu uhlem. Je to můj oblíbený kreslící nástroj. Používám značku Faber-Castell PITT a konkrétně Monochrome přírodní uhel. Ale nejen. Pomáhám si i uhly umělými, ať už od jmenované značky nebo a to se asi usmějete, uhly ze sady zakoupené z Lidlu. Nelze s tím kreslit celou kresbu, respektive toho, čeho chci na kresbě dosáhnout, lze jen uhlem přírodním. Není však všemocný, proto si pomáhám i zmíněnými alternativami. Jak a při čem, to je spíše na samostatný článek. Pokud by byla zájem, pak to můžete napsat do komentáře k tomuto článku.

Dále používám těrky, hadříky, prsty a aby ty tři zmíněné věci nejezdily po papíru na sucho, pak si nastrouhám uhel na prášek a ten nanáším těmi třemi věcmi na potřebná místa v potřebném množství. Kdy volím těrku, hadřík nebo prst, je už opět samostatné téma.

A co guma?

No jasně, guma nesmí chybět. Ne však proto, že by mi něco někde ujelo, ale čistě na potřebné zesvětlení daného místa, kde je to žádoucí. Gumy používám plastické, opět značky Faber-Castell nebo takovou bílou – tvrdší, kterou řežu do hrotu, nebo na ostrou hranu, abych s ní pak mohl udělat tenkou bílou čáru. Opět technika gumování na samostatný článek 😉

Formát této kresby byl zvolen A1, což je největší formát pro kreslící karton, který lze pořídit.

Pokud vás tato kresba zaujala, pak se můžete podívat na další do mé galerie – kresby Radek Zdražil.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *